Papyrus

بسم الله الرحمن الرحیم

Papyrus

بسم الله الرحمن الرحیم

Papyrus
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان
مردى خدمت على علیه السلام آمد و عرض کرد:

یا امیرالمؤمنین من حاجتى دارم .

حضرت فرمود:

حاجتت را روى زمین بنویس ! زیرا که من گرفتارى تو را آشکارا در چهره تو مى بین و لازم نیست بیانش کنی!

مرد روى زمین نوشت .

” انا فقیر محتاج ”  من فقیرى نیازمندم .

على علیه السلام به قنبر فرمود:

با دو جامه ارزشمند او را بپوشان .

مرد فقیر پس از آن ، با چند بیت شعر از امیرالمؤمنین علیه السلام تشکر نمود.

حضرت فرمود: یکصد دینار نیز به او بدهید!

بعضى گفتند:

یا امیرالمؤمنین او را ثروتمند کردى !

على علیه السلام فرمود:

من از پیغمبر خدا صلى الله علیه و آله شنیدم که فرمود:

مردم را در جایگاه خود قرار دهید و به شخصیتشان احترام بگذارید. آنگاه فرمود:

من براستى تعجب مى کنم از بعضى مردم ، آنان بردگان را با پول مى خرند ولى آزادگان را با نیکى هاى خود نمى خرند.

نیکى ها انسان را برده و بنده مى کند.

منبع :بحار : ج 41، ص 34 و ج 74، ص 407
موافقین ۱ مخالفین ۰ 94/04/12
سین الف میم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی