Papyrus

بسم الله الرحمن الرحیم

Papyrus

بسم الله الرحمن الرحیم

Papyrus
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

دو سنگ

Sunday, 30 Farvardin 1394، 06:38 AM
در یك موزه معروف كه با سنگ های مرمر كف پوش شده بود، مجسمه ی بسیار زیبایی مرمرینی به نمایش گذاشته بود 
كه مردم از راه های دور و نزدیك برای دیدنش به آنجا می رفتند
.
كسی نبود كه مجسمه زیبا را ببند و لب به تحسین باز 
نكند
.


شبی سنگ مرمرینی كه كف پوش سالن بود با مجسمه شروع به حرف زدن كرد

این منصفانه نیست، چرا همه پا روی من 
می گذارند تا تو را تحسین كنند؟ مگر یادت نیست، ما هر دو در یك معدن بودیم؟ این عادلانه نیست؟ من خیلی 
شاكیم



مجسمه لبخند زد و آرام گفت
: «
یادت هست، روزی كه مجسمه ساز خواست رویت كار كند، چقدر سر سختی و مقاومت 
كردی؟
»


سنگ پاسخ داد
: «
آره، آخر ابزارش به من آسیب می رساند، گمان كردم می خواهد آزارم دهد، من تحمل این همه درد و رنج 
را نداشتم



و مجسمه با همان آرامش و لبخند ملیح ادامه داد
: «
ولی من فكر كردم كه به طور حتم می خواهد از من چیزی بی نظیر 
بسازد، بطور حتم قرار است به یك شاهكار تبدیل شوم
.
بطور حتم در پی این رنج ، گنجی نهفته هست
.
پس به او گفتم 
هرچه می خواهی ضربه بزن، بتراش و صیقل بده

لذا درد كارهایش و لطمه هایی را كه ابزارش به من می زدند را به جان خریدم و هرچه بیشتر می شدند، بیشتر تاب می 
آوردم تا زیباتر شوم

امروز نمی توانی دیگران را سرزنش كنی كه چرا روی تو پا می گذارند و بی توجه عبور می كنند.
موافقین ۱ مخالفین ۰ 94/01/30
سین الف میم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی